za zamkniętymi drzwiami

Tegoroczny Dzień Kobiet świętowałam w towarzystwie wspaniałych blogerek, biorących udział w kampanii Za zamkniętymi drzwiami. W Hotelu Górski Raj spędziłyśmy bardzo miły babski weekend, podczas którego wspierałyśmy ważną akcję dotyczącą przemocy domowej. Myślę, że należy nagłaśniać tego typu inicjatywy, nawet na najsłodszym blogu lifestylowym na świecie, bo każda kobieta powinna mieć we własnym domu pełne poczucie bezpieczeństwa. Choćby po to, by w spokoju delektować się czekoladą.

Warsztaty Kobiety dla kobiety

Choć poruszałyśmy trudne tematy, babski weekend w Porębie Wielkiej minął nam w bardzo miłej atmosferze. Podobnie jak podczas warsztatów Jestem SENSualna, było bardzo kobieco i sympatycznie. Wspaniałe towarzystwo zawdzięczam dziewczynom z blogów: Niezłe ziółko, Matka na szczycie, Konfabula, Mama-sama, Turkusowa kropka, Zaczytana Eliza, Yakie Fayne, Tosinkowo, My Lifestyle, CytryniakiMilkii, Jaśkowe klimaty, Taliwzmianki i Poligon domowy.

Za zamkniętymi drzwiami

Poznałam też kilka innych wspaniałych kobiet i nawet przez myśl by mi nie przeszło, że tak silne, mądre babki mogły doświadczyć przemocy. Zrobiło mi się wstyd. Wcześniej myślałam bardzo stereotypowo. Przemoc domowa kojarzyła mi się z siniakami, patologią, marginesem społeczeństwa. Weekend zorganizowany przez Fundację 3-4-Start i Centrum Psychologiczno-Terapeutyczne „Tęcza”, otworzył mi oczy. A gdy uświadomiłam sobie, jak wiele osób tkwi w toksycznych, wyniszczających relacjach, otworzyłam oczy jeszcze szerzej. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, że przemoc psychiczna dotyczy aż tylu rodzin.

Gdy poznałam życiowe historie i doświadczenia kobiet, które zdecydowały się odejść i żyć tak, jak chcą, zrozumiałam, jak skomplikowane i trudne były sytuacje, w których się znalazły. Świat nie jest czarno-biały, a na decyzje, które podejmujemy ma wpływ mnóstwo czynników. Kobiety, które tkwią w toksycznych relacjach, mają w pamięci także dobre chwile, a konsekwencje ich czynów często ponoszą także inni członkowie rodziny.

Relacja z Dnia Kobiet z Fundacją 3-4-Start pojawiła się już pewien czas temu na kanale Mniejsze od trzech. Vlogi nagrywam codziennie, więc siłą rzeczy, dokumentowałam też cały weekend. Filmy doskonale obrazują atmosferę, panującą podczas całego weekendu! Mimo trudnych tematów, jakie poruszałyśmy na warsztatach, mogłyśmy się zrelaksować, dzięki niespodziankom przygotowanym przez organizatorki.

hotel górski raj

Dzień Kobiet w Hotelu Górski Raj

Hotel Górski Raj rozpieszczał nas do granic przyzwoitości. Piękne pokoje z bajecznymi, górskimi widokami, basen, jacuzzi, no i to jedzenie… Ten weekend był przeciwieństwem wczasów odchudzających. Jedzenie było tak smaczne i tak ładne, że nasze organizmy nie przyjmowały informacji o wielkości porcji, które podawali nam przystojni kelnerzy. Po prostu jadłyśmy. Restauracja Górski Raj to jedna z najlepszych restauracji, w jakich jadłam. Wiem, bo przez te dwa dni przetestowałam chyba całe menu.

Okolica hotelu jest niezwykle cicha, spokojna. Idealna, by naładować baterie. Tuż za budynkiem płynie górski potok, co nadaje Porębie Wielkiej jeszcze większego uroku. Wybrałyśmy się tam w przerwie poobiedniej. Pospacerowałyśmy i, jak na blogerki przystało, zrobiłyśmy milion zdjęć. Tutaj zostałam przyłapana przez Agnieszkę na nagrywaniu Instastories 😉

poręba wielka

hotel górski raj

Poza częścią wykładową, miałyśmy także warsztaty z ceramiki. Ulepiłyśmy z gliny anioły, które zostaną wystawione na aukcji charytatywnej! Cieszę się, że mogę pomóc innym w tak kreatywny sposób! Zachęcam do licytacji mojego aniołka: Anioł “Opiekunka” przynoszący szczeście #9

Kobiety dla kobiety   Kobiety dla kobiety

To prawda, że podróże kształcą. Z wyjazdu wróciłam mądrzejsza, bardziej świadoma i chętna do pomocy. Warto było przejechać przez całą Polskę, znad morza w góry. Owocem mojego wyjazdu jest tekst Co dzieje się za zamkniętymi drzwiami?, będący kontynuacją relacji z wyjazdu, wzbogaconą o moje przemyślenia.

Co dzieje się za zamkniętymi drzwiami?

Kampania społeczna “Za zamkniętymi drzwiami”

Kampania ma na celu uświadomienie kobietom, jak powszechnym problemem jest przemoc psychologiczna oraz ekonomiczna w związkach. Mimo coraz większej liczby informacji na temat przemocy w rodzinie, nadal zbyt wiele osób nie zdaje sobie z sprawy z tego, że są ofiarami. Chcemy zwrócić uwagę na ten ważny temat i przypominać, że psychiczne znęcanie traktowane jest jak przestępstwo. Równocześnie kobietom, które dostrzegają już problem, chcemy wskazywać dalszą drogę. Chcemy, by ofiary przemocy wiedziały,że prawo jest po ich stronie,a także że jest wiele instytucji które mogą jej pomóc – Kobiety dla kobiety

za zamkniętymi drzwiami

Organizatorzy: Krakowska Fundacja 3-4-Start  i Centrum Psychologiczno-Terapeutyczne “Tęcza”

Partner Strategiczny: Hotel Górski Raj

Partnerzy merytoryczniCentrum Rozwodowe “Kobieta i Rozwód” Kraków, ElementEarth, A Paris autorka bestsellera „Za zamkniętymi drzwiami” wyd. Albatros, Dlaczemu„Ambasadorowa” – kochaj i walcz o siebie,  Agnieszka Domeracka, Kobietą Być – Eliza Żywicka, Fenomen Kobiecości

Tort:  SŁODKA KRAINA CZARÓW

Akcję wspierali: Foxgames, Wydawnictwo AlbatrosGdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GWP, Zysk i Spółka Wydawnictwo, Wydawnictwo Otwarte, A-Derma, Ducra, NEAUTY MINERALS, Artepoint,  BISPOL, Media Rodzina, Miodziki.pl, MamiNoko.pl, Socialdruk, Monika Szadkowska Fenomen Kobiecości, Niezłe Ziółko Blog, Dream Factory, Krakowska Jaskinia Solna, Agnieszka Jachyra, Rysotwory, Rysunki Anny L

Fotoreportaż i sesje kobiece: Iwona, Iza z Kocie Kadry i  wizaż Ania Zatorska – Charakteryzatorska

Videoreportaż : Kamil Cichoń z CreAdd

Patroni medialni: TVP3 Kraków, Imperium Kobiet, Ohme – magazyn dla Kobiet, MamoPracuj,OFFSET magazyn, Chcemy być rodzicami, Kobieca Sprawa, Radio Pogoda, Kobietoteka

CzekoAda na gorąco:

FACEBOOK II INSTAGRAM II SNAPCHAT II TWITTER II YOUTUBE

One thought on “Za zamkniętymi drzwiami: kampania społeczna”